Програм продуженог боравка (за ученике првог, другог и трећег разреда)
Савремени начин живота све већем броју родитеља намеће потребу збрињавања детета млађег школског узраста које након редовне наставе одлази кући и без надзора проводи време до доласка родитеља. Самосталан боравак код куће често излаже дете многим опасностима, а страх и брига родитеља за дете током радног дана намећу потребу за организованом бригом за дете. Школе тиме добијају нову и захтевнију улогу која од запослених захтева организованију бригу о детету током целог дана. Продужени дневни рад након (или пре) редовне наставе – продужени боравак, један је од модела којим се могу квалитетно и структурално решити наведени проблеми, посебно у урбаним срединама. Нова улога школе на тај ће начин бити максимално и рационално искоришћена јер пружа небројене могућности деловања у сврху правилног развоја и раста сваког детета у квалитетну особу, корисну својој породици и заједници.
Опис рада у продуженом боравку
Пре и после редовне наставе организује се продужени боравак у школи за ученике првог, другог и трећег разреда основне школе. Учитељи који раде у продуженом боравку се договарају и усклађују своје активности са учитељима из редовне наставе. У циљу упознавања деце, као и решавања педагошких ситуација учитељи из продуженог боравка су упућене на континуирану сарадњу са педагогом школе. Учитељи који раде у продуженом боравку делују јединствено, сараднички, синхронизовано, свеобухватно и интегрисано са читавим разредним процесом. Заједно сарађују с родитељима, одржавају родитељске састанке и појединачне индивидуалне разговоре с родитељима.
Циљеви програма
Циљеви реализације садржаја у продуженом боравку у складу су са општим циљевима основног образовања.
Циљеви и задаци рада у боравку су:
развијање радних навика, организовано учење и израда домаћих задатака, самостални рад ученика, развијање колективног духа и социјализације, развијање потребе за додатним радом и вежбањем, развијање осећања одговорности према себи и другима, организовање слободних активности према интересовањима ученика.
Садржаји програма
Време предвиђено за реализацију пратећих активности треба реализовати у складу с претходно наведеним циљевима рада у продуженом боравку, имајући увек на уму узраст и могућности детета. Активности ученика у слободном времену и слободне активности изводе се у школском дворишту, парку, фискултурној сали, у учионици опремљеној за дужи бoравак деце у школи, школској библиотеци кроз игру, дружење, ликовне радове, музичка учешћа, литерарне радове, посете, сусрете са уметницима… Самостални рад ученика реализоваће се у складу са наставним садржајима и у свакодневној је корелацији са радом на редовним часовима. При самосталном раду ученика примењиваће се различити облици рада: колективни, индивидуални, групни и рад у паровима. Наставник ће мотивисати и усмеравати ученике у циљу успешнијег и креативнијег рада. Време за израду задатака није ограничено, већ зависи од тежине задатака, узраста и идивидуалних способности ученика. Ученик ће сам бирати темпо рада, редослед задатака и може увек затражити помоћ наставника.
Слободне активности ће се реализовати после завршених задатака и самосталног рада ученика. Ове школске године, због актуелне ситуације – пандемије вируса корона – планиране активности ће се у већој мери изводити на отвореном простору – у дворишту школе, када год то временске прилике буду дозвољавале.
Услови за извођење програма
Програм рада у продуженом боравку реализује се у свим расположивим просторијама у школи, укључујући и спортску салу и школско двориште. Наставни процес, као и програм рада продуженог боравка, одвија се у учионици. Током боравка у школи ученицима је осигуран један кувани топли оброк. Како би се ученицима омогућило, а учитељима олакшало усвајање правила понашања за време оброка, трпезарија је естетски уређена и прикладно опремљена. Просторије у којима ће ученици проводити већи део дана су светле, довољно велике, опремљени аудио-визуалном опремом, дидактичким помагалима и рачунарима.
Усвајање хигијенских навика захтева довољну количину сапуна и папира као и умиваоник за прање руку (који је одвојен од санитарног чвора). Дневни режим рада продуженог боравка
08:00 -10:30 Преподневно дежурство наставника
10:30 -11:00 Преузимање прве групе деце
11:00 -12:00 Слободне активности
12:00 -12:30 Ручак
12:30 – 13:30 Часови учења
13:30 -14:00 Преузимање друге групе деце
14:00 -14:30 Ручак
14:30 -15:30 Часови учења
15:30 -16:30 Слободно време
Годишњи план рада продуженог боравка у првом и другом разреду
Програм продуженог боравка (за ученике првог, другог и трећег разреда)
Савремени начин живота све већем броју родитеља намеће потребу збрињавања детета млађег школског узраста које након редовне наставе одлази кући и без надзора проводи време до доласка родитеља. Самосталан боравак код куће често излаже дете многим опасностима, а страх и брига родитеља за дете током радног дана намећу потребу за организованом бригом за дете. Школе тиме добијају нову и захтевнију улогу која од запослених захтева организованију бригу о детету током целог дана. продужени дневни
рад након (или пре) редовне наставе – продужени боравак, један је од модела којим се могу квалитетно и структурално решити наведени проблеми, посебно у урбаним срединама. Нова улога школе на тај ће начин бити максимално и рационално искоришћена јер пружа небројене могућности деловања у сврху правилног развоја и раста сваког детета у квалитетну особу, корисну својој породици и заједници.
Опис рада у продуженом боравку
Пре и после редовне наставе организује се продужени боравак у школи за ученике првог, другог и трећег разреда основне школе. Учитељи који раде у продуженом боравку се договарају и усклађују своје активности са учитељима из редовне наставе. У циљу упознавања деце, као и решавања педагошких ситуација учитељи из продуженог боравка су упућене на континуирану сарадњу са педагогом школе.
Учитељи који раде у продуженом боравку делују јединствено, сараднички, синхронизовано, свеобухватно и интегрисано са читавим разредним процесом. Заједно сарађују с родитељима, одржавају родитељске састанке и појединачне индивидуалне разговоре с родитељима.
Циљеви програма
Циљеви реализације садржаја у продуженом боравку у складу су са општим циљевима основног образовања.
Циљеви и задаци рада у боравку су:
развијање радних навика,
организовано учење и израда домаћих задатака,
самостални рад ученика,
развијање колективног духа и социјализације,
развијање потребе за додатним радом и вежбањем,
развијање осећања одговорности према себи и другима,
организовање слободних активности према интересовањима ученика.
Садржаји програма
Време предвиђено за реализацију пратећих активности треба реализовати у складу с претходно наведеним циљевима рада у продуженом боравку, имајући увек на уму узраст и могућности детета.
Активности ученика у слободном времену и слободне активности изводе се у школском дворишту, парку, фискултурној сали, у учионици опремљеној за дужи бoравак деце у школи, школској библиотеци кроз игру, дружење, ликовне радове, музичка учешћа, литерарне радове, посете, сусрете са уметницима…
Самостални рад ученика реализоваће се у складу са наставним садржајима и у свакодневној је корелацији са радом на редовним часовима. При самосталном раду ученика примењиваће се различити облици рада: колективни, индивидуални, групни и рад у паровима. Наставник ће мотивисати и усмеравати ученике у циљу успешнијег и креативнијег рада. Време за израду задатака није ограничено, већ зависи од тежине задатака, узраста и идивидуалних способности ученика. Ученик ће сам бирати темпо рада, редослед задатака и може увек затражити помоћ наставника.
Слободне активности ће се реализовати после завршених задатака и самосталнограда ученика. Ове школске године, због актуелне ситуације – пандемије вируса корона – планиране активности ће се у већој мери изводити на отвореном простору – у дворишту школе, када год то временске прилике буду дозвољавале.
Услови за извођење програма
Програм рада у продуженом боравку реализује се у свим расположивим просторијама у школи, укључујући и спортску салу и школско двориште.
Наставни процес, као и програм рада продуженог боравка, одвија се у учионици. Током боравка у школи ученицима је осигуран један кувани топли оброк. Како би се ученицима омогућило, а учитељима олакшало усвајање правила понашања за време оброка, трпезарија је естетски уређена и прикладно опремљена.
Просторије у којима ће ученици проводити већи део дана су светле, довољно велике, опремљени аудио-визуалном опремом, дидактичким помагалима и рачунарима.
Усвајање хигијенских навика захтева довољну количину сапуна и папира као и умиваоник за прање руку (који је одвојен од санитарног чвора).
Дневни режим рада продуженог боравка
08:00 -10:30 Преподневно дежурство наставника
10:30 -11:00 Преузимање прве групе деце
11:00 -12:00 Слободне активности
12:00 -12:30 Ручак
12:30 – 13:30 Часови учења
13:30 -14:00 Преузимање друге групе деце
14:00 -14:30 Ручак
14:30 -15:30 Часови учења
15:30 -16:30 Слободно време
Годишњи план рада продуженог боравка у првом и другом разреду
ПРОГРАМИРАМО У „SCRATCH-u“ И ЦРТАМО У PAINT-u.

РУЖИНА НОВОГОДИШЊА ЈЕЛКА
БОГДАНОВА НОВОГОДИШЊА ЈЕЛКА
ЛУКИНА НОВОГОДИШЊА ЧЕСТИТКА
ДАМЈАНОВА НОВОГОДИШЊА ЧЕСТИТКА
ЛАРИНА НОВОГОДИШЊА ЈЕЛКА
ЦРТЕЖИ СА САЈТА НАСТАВНИЦЕ ВИДЕ









STRAHINJA NA ORIGINALAN NAČIN ČESTITA ROĐENDAN!
PROGRAMIRANJE U SCRATCH-u.
STRAHINJA NA ORIGINALAN NAČIN ČESTITA ROĐENDAN!
PROGRAMIRANJE U SCRATCH-u.
STRAHINJA NA ORIGINALAN NAČIN ČESTITA ROĐENDAN!
PROGRAMIRANJE U SCRATCH-u
STRAHINJA NA DUHOVIT NAČIN PREZENTUJE USPEH UČENIKA!
STRAHINJA NAS UČI DA IGRAMO UZ MUZIKU!
ПРВА ЛЕКЦИЈА
АЛГОРИТАМСКИ НАЧИН РАЗМИШЉАЊА
АЛГОРИТАМСКИ НАЧИН РАЗМИШЉАЊА



